2009. április 27., hétfő

Kenyér

Megkésve bár, de írom a kenyérke receptjét:

90 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 evőkanál só
0,6 dl olívaolaj
0,55 l víz
1 teáskanál porcukor
1 fej vöröshagyma
kevés olaj, fekete bors

fél dl vizet meglangyosítunk, a porcukrot hozzáadjuk, az élesztőt belemorzsoljuk. hozzáöntjük a liszthez, és az olívaolajjal, valamint a maradék fél liter vízzel összedagasztjuk. 1 órát kelesztjük.
a hagymát finomra vágjuk, és olajon aranybarnára pirítjuk.
A megkelt tésztát lisztezett gyúródeszkára borítjuk, beledolgozzuk a hagymát, és kevés durvára őrölt borsot (én ezt kihagytam) 4 egyforma darabra vágtam, kettőből kenyérkét formáztam, a másik kettőből pedig zsemléket.
Miután kivettem a sütőből kemények voltak, de ahogy hűlt ki, úgy puhult.

Hát ennyi lenne a kenyérrecept, próbáljátok ki:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése