2011. augusztus 29., hétfő

Szilvás crumble







Vasárnap kaptam kb. 5 kg szilvát, amiből négyet kimagozva eltettem télire a fagyasztóba. A maradék sütiért kiáltott, isteni finom szilvás crumble lett belőle. A receptet nem ismertem, olvasgattam itt is ott is aztán nekiláttam és pillanatok alatt összedobtam, amilyen egyszerű az elkészítése, olyan nagyszerű az íze!



Én így készítettem:

60 dkg szilva (kimagoztam és összevágtam)
12 dkg cukor

1mokkáskanál fahéj ----



Eezeket összekevertem, majd egy kivajazott Ikeás ovális tűzálló tálba öntöttem. Ezután jött a morzsa összeállítása:



20 dkg liszt

10 dgk puha vaj

1 evőkanál cukor

csipet só


Ezeket az alkatrészeket is összedolgoztam, csak addig, amígy morzsaszerű nem lett a végeredmény. Nem volt más hátra, mint a morzsát a zsilva tetejére halmoztam és előmelegített sütőben kb 40 percig sütöttem.


Legközelebb talán 10 dkg cukor is elég lesz:-)



























11 megjegyzés:

  1. Szia Verám!
    Már a látványtól a számban érzem ennek a sütinek az ízét! Biztos kipróbálom, köszi a receptet :)))
    Eszti

    VálaszTörlés
  2. Some genuinely wonderful information, Glad I discovered your blog. I must say that you’ve done a superb job with this. And i am glad reading your article. Best of luck for the next! Please visit my web site ReviewExpress. We are the Dental SEO expert service provider with the team having experiece of more than 10 years.
    https://www.g2.com/products/review-express/reviews

    VálaszTörlés
  3. If you are seeking the best way to find out whether social networking platforms such as Facebook and Twitter are worth your time, and ultimately your money, then you should definitely check out some of the Buy negative trustpilot reviews that is available online. These independent reviews typically focus on everything that you need to know from using social media platforms in the context of an online business. To date, social networking has become one of the most widely used tools by a wide range of individuals and businesses around the world, from sales representatives and product owners to ordinary consumers and business owners. In fact, a number of studies have shown that social network marketing has been especially effective in helping online businesses and marketers get the word out about their products and services.

    VálaszTörlés